Infagro media
Ваш путівник по молочній галузі України

Молочний експорт. Чому це важливо

Матеріал з Infagro Media
Перейти до:навігація, пошук

Економіка молочної галузі України залежить від експорту молочної продукції. Від цього залежать обсяги закупівлі сировини переробними підприємствами, завантаженість виробництва, а також дохід молокозаводів та валютні надходження в країну.

Особливо гостро цю залежність від експорту галузь відчула навесні 2022 року, коли через вторгнення росії в Україну було порушено звичні логістичні ланцюги. Було закрито морські порти, а пропускні пункти на західному кордоні країни були не готові до того потоку товарів, який ринув цим чи не єдиним доступним маршрутом вивезення експортної продукції.

Повна, збалансована схема роботи молочної галузі передбачає виробництво сирого молока і продаж його молокозаводам для переробки, виробництво молочної продукції та її збут всередині країни або за кордон.

Що відбувається, якщо експорт стає неможливим або суттєво ускладнюється? Молокозаводи перестають закуповувати сире молоко в обсягах, які були розраховані і на виробництво експортної продукції. Відповідно, виробники молока мають скорочувати виробництво, адже в звичних обсягах переробники його вже не закуповують. Але скоротити виробництво молока не так просто, адже корова продовжує щоденно давати молоко...

Молокозаводи України, так само як і їх постачальники - сільськогосподарські підприємства, у яких вони закуповували сировину, повною мірою відчули всі мінуси проблем з експортом навесні 2022 року. І якби не спільні зусилля українського бізнесу, відповідних Міністерств та кроків, які зробили країни ЄС для полегшення доступу українських молочних продуктів до країн співдружності, то наша молочна галузь не могла б зберегти той ритм роботи, який дозволяє долати інші перешкоди, яких у воєнний час і так достатньо у всіх.

Спільно з державною установою «Офіс з розвитку підприємництва та експорту» та аналітичним агентством ІНФАГРО допомогу у врегулюванні проблемних питань молочного експорту було надано за підтримки Швейцарії в рамках швейцарсько-української програми «Розвиток торгівлі з вищою доданою вартістю в органічному та молочному секторах України», що впроваджується Дослідним інститутом органічного сільського господарства (FiBL, Швейцарія) у партнерстві із SAFOSO AG (Швейцарія). Було проведено серію експертних зустрічей з підтримки та просування експорту молочної продукції в умовах війни, в якій взяли участь більш ніж 100 представників бізнесу, профільні асоціації, українські та міжнародні експерти, очільники Міністерств та держслужб. Проблеми та невирішені питання бізнесу були оброблені та надіслані на опрацювання у відповідні держустанови.

З матеріалами цих зустрічей, які містять детальну аналітику, можна ознайомитися тут: https://infagro.com.ua/ua/eksport-v-umovah-viyni/

Порівняння експорту перших 9 місяців 2021 і 2022 років показує зростання експорту деяких продуктів, але загалом експорт помітно скоротився.

Поточний стан зовнішньої торгівлі молочними продуктами постійно висвітлює UA-82.5.

Pertner logos
Про проект
Використання матеріалів сайту
© Інфагро, 2022